Każdy z was będzie oceniany według
ściśle określonych kryteriów. Oceniana będzie wasza praca indywidualna
i wkład w osiągnięcia zespołu, jak również praca całego zespołu
i produkt końcowy tej pracy. Przed przystąpieniem do pracy zapoznajcie się
z poniższymi kryteriami wymagań, abyście zwrócili dostateczną uwagę na
jakość wyszukiwanych informacji, zawartość merytoryczną, szatę graficzną,
przejrzystość, pisownię, wkład pracy poszczególnych członków grupy,
a przede wszystkim na sposób rozwiązania przedstawionego w WebQueście
problemu.
Wymagania i ich poziom
|
Minimalny (1 p.)
|
Rozwinięty (2 p.)
|
Zaawansowany (3 p.)
|
Wzorcowy (4 p.)
|
Gromadzenie danych, ich
uporządkowanie oraz zawartość merytoryczna
|
Zebrane wiadomości są niekompletne, nie zostały uporządkowane
w logiczną całość, źle dobrane, występują błędy merytoryczne, brak wkładu pracy własnej |
Zebrano podstawowe informacje, temat zrealizowano poprawnie, lecz brakuje
szczegółów, zawiera niewielki wkład pracy własnej
|
Zebrano wystarczającą ilość materiałów, który został uporządkowany
w logiczną całość, temat zrealizowany dobrze, zawiera szczegółowe informacje, zawiera duży wkład pracy własnej |
Zebrane informacje są różnorodne
i znacznie wykraczają poza założone cele, temat wyczerpująco opracowany, zawiera bardzo duży wkład pracy własnej |
Jakość wykonania prezentacji
(czytelność, przejrzystość, szata graficzna, jakość elementów graficznych,
ogólne wrażenie estetyczne, oryginalność)
|
Wykonanie prezentacji nieestetyczne, brak elementów graficznych, prezentacja
mało czytelna, nieznajomość techniki tworzenia prezentacji
|
Wykonanie prezentacji dość przejrzyste i czytelne, uboga ilość
i jakość grafiki, poprawna forma prezentacji
|
Prezentacja wykonana poprawnie pod względem graficznym, ciekawa
kompozycja prezentacji
|
Prezentacja bardzo dobrze zaprojektowana, przejrzysta, czytelna, dużo
elementów graficznych, informacje przedstawione w interesujący sposób,
wyjątkowa inwencja twórcza
|
Jakość
wykonania obliczeń |
Nie wszystkie obliczenia zostały wykonane poprawnie, prezentacja wyników
niezbyt czytelna.
|
Obliczenia zostały wykonane poprawnie, prezentacja wyników niezbyt
czytelna, niezbyt atrakcyjna pod względem graficznym prezentacja wyników.
|
Wszystkie obliczenia zostały wykonane poprawnie, prezentacja wyników
czytelna.
|
Wszystkie obliczenia zostały wykonane poprawnie, bardzo czytelna oraz
bardzo atrakcyjna pod względem graficznym prezentacja wyników, sposób w
jaki przedstawione są wyniki umożliwia zainteresowanym samodzielną ich
analizę.
|
Sposób rozwiązania problemu
|
Brak rozwiązania problemu, przedstawione rozwiązanie nieadekwatne do
postawionego zadania
|
Problem rozwiązany częściowo, niepełna
i nieprzekonywująca argumentacja
|
Dobra propozycja rozwiązywania
przedstawionego problemu, dobre
wykorzystanie zaproponowanych narzędzi, przekonywujące argumenty
|
Wzorcowe rozwiązanie przedstawionego problemu, bardzo dobra argumentacja
oraz pełne wykorzystanie zaproponowanych narzędzi
|
Umiejętność współpracy
w grupie |
Całkowity brak współpracy w grupie, zadania nie są wykonywane dokładnie
i terminowo |
Mała kolektywność, przeważa praca indywidualna, kolejne zadania
wykonywane są częściowo i nieterminowo
|
Dobra współpraca
w grupie, większość uczniów uczestniczy w realizacji wszystkich zadań, które są wykonywane dokładnie, lecz nieterminowo |
Doskonała współpraca całej grupy, zadania są realizowane dokładnie
i terminowo |
Twórczość, pomysłowość
w realizacji zadań i prezentacji |
Praca nieatrakcyjna, schematyczna, trudna (nudna) w odbiorze, często
niezrozumiała
|
Praca stworzona na bazie pewnej inspiracji, przejrzysta, nieoryginalna
|
Praca ciekawa, atrakcyjna, zrozumiała dla odbiorców, autorzy wykazali się
pomysłowością i zaangażowaniem
|
Praca atrakcyjna, twórcza, oryginalna, przejrzysta i bardzo ciekawa w
odbiorze, autorzy wykazali się dużą kreatywnością i zaangażowaniem
|